
Keramički premazi su postali česta tema među automobilskim fanovima (i ostalim entuzijastima) da se stvorilo dosta mitova. Mnogi od tih mitova već su prihvaćeni kao istiniti i točni. Pokušat ćemo u ovom članku razjasniti cijelu problematiku.
- MIT: Keramički premaz i kvarcni premaz su dvije različite stvari.
Ovo je jedna od najvećih zabluda u detailing industriji jer se radi zapravo o istom proizvodu i proizvodnom procesu. Kao primarni osnovni materijal premaza koristi se Silicij (SiO₂). Odličan marketing i trendovi su doveli do pojave „kvarcnih“ premaza, ali to zapravo nema nikakvog smisla.
-
MIT: Keramički premazi štite od ogrebotina i ostalih mehaničkih oštećenja.
Često se vrti priča da su keramički premazi „otporni na metke“ ali to je daleko od istine. Nivo zaštite keramičkog premaza ovisi o :
-izloženosti UV zrakama
-oksidaciji boje
-korištenju agresivnih proizvoda
-insekti/ptičji izmet
-sol
-korozija
Mnogi članci spominju i zaštitu od mikro-ogrebotina. Načelno keramički premazi nisu namjenjeni zaštiti od mehaničkih utjecaja, međutim istina je da prilikom pranja i sušenja vozila koje ima keramički premaz dolazi do pojave znatno manjeg broja mikro-ogrebotina zahvaljujući smanjenoj frikciji te glatkoći površine. Dodajmo i subjektivni dojam da su za nekoga mikro-ogrebotine ništa, dok ih druga osoba smatra ozbiljnijim oštećenjima.
-
MIT: Auto se ne mora prati kada je apliciran keramički premaz.
Svi bi voljeli da je ovo istina, međutim nije! Keramički premazi radi svoje hidrofobnosti spriječavaju zadržavanje vode i ostalih nečistoća na površini vozila te time znatno doprinose usporavanju procesa onečišćenja vozila ali ga ne mogu spriječiti u potpunosti.
-
MIT: Keramički premazi se mogu nanositi neovisno o stanju laka vozila.
Apliciranje keramičkih premaza zahtijeva temeljito dekontaminiranu, ispoliranu i odmašćenu površinu. Keramički premazi nisu sposobni da popune ogrebotine i oštećenja jer se isti nanose u vrlo tankom sloju za razliku od npr. voska. Nanošenje premaza na oštećenu površinu će stvoriti „pukotinu“ u premazu koji tada neće stvoriti čvrstu vezu na površini. Navedeno će rezultirati pucanjem premaza, lošom izvedbom i još manjom trajnošću premaza. U vrlo kratkom periodu mogu se vidno stvoriti razlike između panela vozila (smanjena hidrofobnost, sjaj, glatkoća). Ista stvar vrijedi ukoliko se premazi nanose na ispucalu boju, oksidiranu ili pak na hrđu.
-
MIT: Trajnost keramičkih premaza je ona koja je navedena na pakiranju.
Trajnost ovisi o velikom broju faktora. Vrijeme je jedan od tih faktora. Kada kažemo vrijeme obično mislimo na broj prijeđenih kilometara u određenom periodu npr. 40.000km u 5 godina ili unutar 2 godine to je velika razlika! Trošenje premaza povećava se dok je vozilo u pokretu, stoga je veliki faktor koliko i na koji način se vozilo koristi npr. garažirano vozilo, koliko često ga peremo i na koji način.
ULTRACOAT premazi su deklarirani:
-do 40.000km ONE
-do 100.000km Premium Bond 9H
-
MIT: Svatko može u svojoj garaži aplicirati keramički premaz na vozilo.
Samo apliciranje proizvoda je nešto što bi većina ljudi bila sposobna učiniti. Sve što je zapravo potrebno su hrpa strpljenja i preciznosti. Spomenuli smo u mitu broj 4 – pripremu vozila. To je proces dekontaminacije, korekcije i poliranja laka za koji je potrebno znanje, iskustvo i alat.
Za kraj reći ćemo da je apliciranje premaza na ne pripremljenju ( ne ispoliranu, masnu i prljavu površinu) isto kao da obučete prljavu majicu nakon što ste se otuširali, nešto ne štima, zar ne?.